10 věcí, které je dobré mít po ruce

03.11.2014 18:17

 

Procházíme si tím všichni: Přese všechny léky, přípravky, stres snižující techniky a životní změny, některé symptomy pořád ovlivňují Váš život.

V těchto chvílích můžou i malé věci znamenat hodně. Budete-li mít určité věci pořád u sebe, může Vám to pomoci lépe zvládnout symptomy FM a ME/CFS, a také zlepšit kvalitu Vašeho života.

Seznam věcí, které pomáhají zjednodušit si den (nebo noc) a nezruinují Vaše konto.

  1. Kapsaicin

Pomáhá s dlouhodobě trvající artritidou proti bolesti. Kapsaicin ovlivňuje buňky „substance P“, které ovlivňují bolest. Je to jako když odpojíte počítač od internetu – neodešle se žádná zpráva. Před užitím kapsaicinu si o něm zjistěte více.

  1. Krémy proti bolesti svalů

Zatímco na FM bolesti příliš nefungují, mohou poskytnout úlevu bolesti svalů, které mohou přispět k celkové bolesti, odstraňují nepříjemné pocity nebo i potížím s usínáním.

  1. Masážní předměty

Rozmasírování bolestivých míst ve svalech Vám opravdu může přinést úlevu. Mohou se používat pomůcky na masírování i vibrační masážní přístroje, ale ne pokaždé naše citlivá kůže je snese.

  1. Rýžový polštářek

Je to opravdu polštář, většinou z flanelu nebo nějaké příjemné látky, naplněný neuvařenou rýží. Tento polštářek se nahřeje v mikrovlnné troubě a poté vydává uklidňující a trošku vlhké teplo. Je to dobrá alternativa k elektrickým hřejivým polštářkům, protože se postupně ochlazuje a nehrozí riziko požáru, tudíž jej můžete použít při usínání. (Lze mít i s náplní z pecek, např. v DM 80Kč.)

 
English (auto-detected) » Hungarian
 
  1. Teplé měkkoučké ponožky nebo papuče

Proč máme vždycky zmrzlé nohy? Porucha termoregulace, nedokrvování aj. to k FM patří :(

Snažte se mít pořád u sebe teplé ponožky nejlépe spací u sebe.

  1. Ochlazující produkty

Naše teplota si dělá co chce, někdy je vám velmi horko a nemůžete se zchladit. Použití chladícího „šálu“, který jednoduše položíte do chladné vody a poté omotáte kolem krku. Je to úžasný pocit a časem to ochladí celé tělo. Také pomáhají balíčky s ledem z mrazáku, buď pro ochlazení, nebo svalové záněty.

  1. Hořká čokoláda

Může to znít divně, ale hořká čokoláda může zvýšit hladinu serotoninu, což může být pocítěno jako povzbuzení a zlepšení nálady. Pro správný efekt si kupte opravdu tmavou čokoládu – kolem 85% kakaa.

  1. Tělový krém

Suchá vysušená kůže zhoršuje FM a každé poškrábání se může způsobit velkou bolest. Film na kůži předchází i problémům s potem. Pokud má krém uklidňující vůni, zároveň to může být i relaxací. (Buďte ovšem na voňavé produkty opatrní – většina z nás jsme na ně citliví).

  1. Kleštičky na nehty

Tento bod může znít zvláštně, ale nejednou  jste asi zažily pocit dlouhých nehtů, zarůstajících co způsobují bolest,  na nohou co vás škrábou nebo se zatrhávají o prostěradlo či povlečení. A taky samozřejmě na záděrky..

  1. Deky, polštáře, lůžkoviny

Při sezení i ležení je důležité, abyste v těchto chvílích měli pohodlí. Buďte obklopeni měkkými polštáři, dekou – dokonce i v létě. Volte měkké křesla i lůžka. I v autě a také do MHD či restaurace si noste podsedák. Také hrubé nekvalitní povlečení je špatná volba – je to jako spaní na smirkovém papíře. Volte přírodní materiály, měkkost a savost. Důležité je si příjemnost a pohodlnost před koupením zkusit!

 

 

chronicfatigue.about.com/od/copingwithfmscfs/a/10things.htm?nl=1

 
English (auto-detected) » Hungarian