Kde nás to bolí nejvíce

01.02.2014 07:14

Po dotazování u několika stovek lidí s fibromyalgií, přišli vědci se soupisem míst na těle, ve kterých cítíme bolest:

Krk: 91%

Postranní část horní poloviny zad: 82 %

Postranní část spodní poloviny zad: 80%

Boky: 79 %

Prostřední část spodní poloviny zad: 79%

Prostřední část horní poloviny zad: 77%

Podél páteře: 77%

Ramena: 76%

Paže: 69%

Ruce: 64%

Kolena:64%

Stehna: 55%

Všechny končetiny: 55%

Přední část hrudníku: 54%

Chodidla: 50%

Čelisti: 36%

 

Lupus a RA jsou závažné autoimunitní onemocnění, které způsobují nesmírnou bolest. Toto je obecně přijímaný fakt lékařskou komunitou a širokou veřejností. Jsou to hrozná, vysilující onemocnění. Procentuální vyjádření jsou podstatně nižší než u FM téměř u všech výše zmíněných údajů. Lidé s lupusem a RA si o dost častěji stěžují na bolest v rukou (lupus = 73%, RA = 81%) a jedinci s lupusem mají podle všeho větší bolest v chodidlech (63%). Jinak jsou hodnoty vyšší u nás, fibromyalgiků.

 

Více než 90 % fibromyalgiků trpí bolestí v krku. Více než 75% má bolest v celých zádech a stejně tak v ramenech.

Část těla, ve které se bolest vyskytuje u nejmenšího procenta dotazovaných je čelist s 36%. To znamená, že 15 míst bolí častěji. RA má pouze 3 místa, která překročila 36% a lupus měl 4.

 

Na základě tohoto lze konstatovat, že léky nabízené fibromyalgikům k úlevě od bolesti ani zdaleka nejsou schopné bolestem ulevit. Je třeba, aby na to lékaři vzali větší zřetel. Nejedná se totiž o bolesti běžně spojené s procesem stárnutí, jak se někteří z nich snaží naznačovat. Jsou to bolesti, se kterými se jentak nesetkávají lidé, kteří trpí některými závažnými bolestivými onemocněními.

 

 

Z komentářů:

TINA: Ano, bolest kůže..jedna z mých v nynější době nejhorších bolestí..brečím při každém sprchování..

EIL: Tramadol, který mě dříve od bolesti zachraňoval, ztroskotal v dlouhodobém užívání. Při dlouhodobém užívání léků na bolest se může vyvinout stav, kdy začnou způsobovat zhoršování bolesti. To se nejčastěji děje s opiáty, ale nové studie ukazují, že se to může stát i při dlouhodobém užívání tramadolu.

EIRE: Zkusil někdo ze svého jídelníčku odstranit obiloviny? Především pšenici? Cítím se mnohem lépe od té doby, co jsem přestala s obilovinami a mléčnými výrobky. Znovu můžu normálně fungovat!!

LAURA: Před 5 týdny jsem začala s chiropraxí a je to skvělé!!

VIRGINIA: Můj lékař mi pověděl, že většina naší bolesti je nervového původu a proto na ni léky na bolest nepomáhají.

MANDY: Ahoj všichni, ano, zaznamenala jsem spoustu zlepšení od té doby, co jsem z jídelníčku vymezila pšenici, žito a ječmen. Společně s nimi jsem vyřadila výrobky z kravského mléka a nahradila je kozími výrobky.

MAUREEN:Mně pomáhá hořčíkový olej. Potřu si jím před spaním záda a eliminuje mé symptomy. Po probuzení si nepřipadám jako přejetá a jsem schopná normálně chodit. Nyní ho aplikuji ráno a večer. Možná je to jen něco, co pomáhá jen mě, ale možná by to mohlo pomoci i někomu jinému. Mám CFS a Fibro.

 

https://chronicfatigue.about.com/b/2014/01/13/fibromyalgia-research-where-we-hurt-most.htm

 
English (auto-detected) » Hungarian