Potraviny s vysokou úrovní estrogenu

14.08.2010 12:59

Problémy s hladinou estrogenů bývají u žen v těhotenství a menopauze. Existuje řada přípravků na předpis i volně prodejných v lékárnách.

Mimo to se dá zvýšit hladina estrogenů také z potravin. Ty obsahují hormony - sloučeniny zvané phytoestrogens. Obvykle se nacházejí v sójových výrobcích, obilovinách či luštěninách. I potraviny, které jsou bohaté na ligninu obsahují phytoestrogens - lněné semínko, proso, ječmen.

Estrogen je přítomen též v rybím oleji a rybím tuku - bohatým na vitamin E, který také hraje značný vliv v průběhu menopauzy. 
Stručný seznam druhů potravin, které mohou zvýšit hladiny estrogenů přirozeně v lidském těle:

  • Soja
  • Proso
  • Ječmen
  • Lněné semínko
  • Čočka
  • Žito
  • Jetel
  • Ledvinové fazole
  • Lima fazole
  • Fenykl
  • Cizrna
  • Mrkev
  • Lilek
  • Dýňová semínka
  • Pšenice
  • Sezamová semínka
  • Zavařeniny
  • Rajčata