Mám hrůzu z toho, co mne čeká za dva, tři roky. Co budu dělat? Jak to zvládnu?

02.06.2023 22:05

Můj příběh je dlouhý a dost strastiplný, ale budu se snažit jej vylíčit krátce.

Takže kdysi, a je to už cca 10 let, jsem normálně pracoval, sportoval a tak nějak normálně si užíval života. Mám 2 děti, a i s nimi jsem se snažil co nejvíce být, věnovat se jim, prostě být dobrým tátou.

Pomalu a jistě jsem začal mít problémy se zády, při jakékoliv námaze mne začaly bolet. Tak jsem byl přibližně asi tak 3 roky, poté bolesti byly intenzivnější a musel jsem začít brát léky (Tramylpa) na bolesti. Tak se to nějak dalo zvládnout. Postupně jsem zvyšoval dávky.

Jak šel čas, problémy se stále zhoršovaly, příbývaly bolesti v různých částech těla. Také se zhoršila neuropatie, kolikrát mi nohy hořely jak kdyby byly v troubě. Paradoxně výsledky vyšetření na EMG nebyly dle lékařky tak hrozné. Postupně jsem bral léky jako Lyrica, Gabapentin apod., ale bez zjevného efektu. Nakonec mi lékařka řekla, že se mám domluvit s primářem na ambulanci bolesti, aby ona nezasahovala do jeho léčby svými medikamenty. Takže od primáře mám nasazen Gabanox, ten se mi zdá nejlepší.

Jak jsem v předchozích větách předeslal, po různých, nekonečných, sedm let trvajících vyšetření ( kosti, revmatologická klinika v Praze, interna a revmatologie ) jsem nyní skončil jen v léčení v ambulanci bolesti a beru tedy zmíněný Gabanox a opiáty Oxicodon. Prý nic jiného nemohou udělat, a tak to tvrdí všichni. Mám diagnostikovanou fibromyalgii a toho se všichni drží.

No, a tak jsem v každodenních bolestech ( opiáty nepokryjí všechnu bolest ), sotva chodím, protože mě bolí svaly a kosti, zápasím s velkou únavou. Bolavý jsem i na dotyk. Máme dva pejsky, jsem rád, když s nimi jdu na procházku, ale většinou to dopadne tak, že po příchodu odpadnu a pak jsem celý den mimo provoz.

Úplně mám hrůzu z toho, co mne čeká za dva, tři roky. Co budu dělat? Jak to zvládnu?

Nejhorší na tom všem je, že není nic, co by mi v budoucnu pomohlo, dále pak, neustále dokola někomu vysvětlovat, co mi je a co mě zrovna teď bolí. Bolí mi celé tělo a celý den, jak to mám sakra lépe vyjádřit?

Pavel T.