Morgan Freeman

01.06.2021 14:10

Mezi nejznámější fibromyalgiky patří Morgan Freeman. Ke vzplanutí FM u něj došlo v roce 2008 po dopravní nehodě nedaleko městečka Ruleville ve státe Mississippi, kdy jeho auto sjelo z dálnice a několikrát se převrátilo. Trpí chronickou bolestí, která vystřeluje ze zlomeného ramene. Jejím následkem je paralyzovaná levá ruka. I přes sliby odborníků, že dojde ke zlepšení, je ruka dosud nehybná. Proto na ní většinou musí nosit kompresivní rukavici. Kvůli tomu musel zdatný sportovec opustit i své největší záliby, jako bylo létání, ke kterému v pětašedesáti letech konečně dostal povolení, nemůže už jezdit na koních, které miloval od mládí, a nakonec dal vale i aktivnímu plachtění. „Vždycky mě fascinovalo moře, od mládí jsem o něm přečetl stohy knih. A jednou, bylo mi třicet, mi jeden muž dal plachetnici a já jsem se ji naučil řídit. Od té doby jsem s tím nepřestal, ale sám už řídit nemohu. Jediné, co mohu hrát, je golf, na to mi stačí pravačka,“ prozrazuje s humorem. „Mám fibromyalgii a jediná věc, která mi trochu uleví, je marihuana,“ sdělil serveru Daily Beast herec.

Dostal jsem jen jeden život a nechci aby mi fibromyalgie vzala radost z žití.

Jeho příběh si můžete přečíst zde: https://www.esquire.com/…/a1…/morgan-freeman-interview-0812/