U fibromyalgiků snadno dojde k přehřátí už při teplotách 25°C

02.09.2022 03:04

Vyrovnat se s letními horky a rostoucí vlhkostí není mnohdy jednoduché ani pro zdravé osoby. Pro lidi, co trpí chronickými bolestmi, je to pak skutečná výzva. Hlavně proto, že tito pacienti mají problémy s přizpůsobením se extrémním změnám teplot. Porucha termoregulace, vliv počasí a dalších přidružených onemocnění patří k nejvíce zmiňovaným faktorům ovlivňující zdravotní stav pacientů s primární chronickou rozšířenou bolestí (fibromyalgií). A nejen to, pokud se žena či muž nacházejí v období menopauzy/andropauzy mohou se potýkat také s návaly horka a/nebo zimnice, které patří mezi nejčastější příznaky tohoto období.

https://fibromyalgik.webnode.cz/novinky/souvisejici-onemocneni/porucha-termoregulace/
https://fibromyalgik.webnode.cz/news/vliv-pocasi-na-fibromyalgicky-syndrom/
https://fibromyalgik.webnode.cz/novinky/souvisejici-onemocneni/pribuzna-onemocneni/
https://fibromyalgik.webnode.cz/news/nepletme-si-obdobi-menopauzy-a-perimenopauzy-s-fibromyalgii/
https://fibromyalgik.webnode.cz/news/prechod-se-netyka-jen-zen/

 

Helen Watts - Když sedím a píšu tento sloupek, je nejteplejší den v roce a mně je nepříjemné horko a vůbec se nemůžu ochladit, ale všichni ostatní v mé domácnosti to zvládají v pohodě a nechápou, proč je mi takové horko, tak mě napadlo, jestli to není záležitost fibro, a tak jsem se obrátila na facebookové skupiny a položila otázku: “Je pro vás dostatečně horko?”

M.S. „Cítím, že je pro mě teď moc horko. I když je pro mě těžké kontrolovat svou tělesnou teplotu. Zatím bylo jen 12 stupňů. Nemůžu se zchladit, když se snažím usnout. Z toho horka je mi špatně, jsem slabá a je mi špatně od žaludku.“

S.G. „V teplejším počasí nacházím o něco větší úlevu.“

W.L. "Nesnáším horko, už tak je na mě moc horko, mám zapnutý ventilátor po celý rok, v zimě ho vypínám a zapínám během dne a noci podle potřeby. Ale když je horko, nemůžu se ochladit. Dávám přednost podzimním zimním měsícům."

L.P. "Když je teplo, tak se mi trochu uleví, ale také zjišťuji, že stejně nedokážu regulovat teplotu svého těla, takže mi je vždycky horko, až mám někdy pocit, že hořím, dokonce ani v zimě mi není zima."

P.W. "Dříve jsem se cítila lépe v teplejším počasí, ale nedávné velmi teplé období způsobilo, že se cítím špatně a mám větší bolesti. Chlad vždy přináší bolest a napětí".

A.J. "V teplém počasí je to horší. Dříve jsem milovala teplé slunečné počasí, ale od té doby, co mám fibro, už ne. Zvlášť špatné je, když je zároveň vlhko. Cokoli nad 18 stupňů teď zvládám jen velmi obtížně, zatímco dříve mi nevadilo ani 26 °C. Zjistila jsem také, že jsem citlivá i na velmi mírné zvýšení teploty - vyvolá to nával horka. Může se to stát i při tak absurdních věcech, jako je přiblížení se k právě vařící konvici, stání v blízkosti hrnce nebo napouštění vany. Mám několik krásných svetrů, které už nemohu nosit ani při návštěvě Skotska v největší zimě!".

E.L.C.C. "V teplém počasí je mi lépe, ano, nesnáším pocení, ale cítím se lépe, doslova cítím teplo ze slunce a potřebuji být venku, zima je pro mě tak bolestivá, mohu být oblečená v kalhotách a svetru a mít přes sebe dvě deky a je mi zima a bolí mě to, přitom můj manžel a syn chodí v kraťasech a tričku, přivádí mě to k šílenství".

L.R. "Dostávám úpal, aniž bych šla na slunce. Vždycky jsem ráda seděla na slunci, ale tuhle, když bylo 26 °C, jsem se probudila s úpalem. Když je horko, a strávím na slunci celkem 30 minut, je mi večer z toho šíleně špatně. Už 3 týdny v kuse zažívám zhoršení. Myslela jsem, že v zimě je to horší, ale začínám si myslet, že je to tak i tak, různými způsoby. Různé příznaky v různých ročních obdobích".

A.W. "Cítím se lépe, když je teplo, ale moje únava je horší".

M.C. "Moje bolesti nejsou v teplém počasí tak silné, ale více trpím otoky, zejména kotníků a chodidel. Také moje hyperhidróza (nadměrné pocení) se rozjede naplno. Je mi trapné vycházet z domu, protože ze mě neustále kape pot".

S.W. "Mám fibromyalgii, hypermobilní syndrom a další zdravotní problémy. Takže osobně se cítím hůř, když je horko. Jsem tak unavená a celkově mi to více vadí, také hodně otékám".

C.A. "Teplejší počasí pomáhá se ztuhlostí kloubů, ale bojuju s kontrolou tělesné teploty a neustálou únavou. Mám ráda sluníčko, pomáhá mi zvednout náladu, ale letos se hodně potím, vlasy mám neustále mokré.

W.D.W. "Zjistila jsem, že na mě působí všechny extrémy změn, takže pokud je velká zima trpím, a když velké horko trpím také, pokud je velké vlhko!!! Takže mým oblíbeným ročním obdobím od doby co mi vzplanula fibromyalgie je jaro a podzim".

K.A.R. "V horku se moje bolest zmírňuje, ale zase se přehřívám, protože nedokážu regulovat teplotu. Zhoršuje se mi také astma. Sluníčko mi pomáhá při nedostatku vitamínů a při depresích".

M.N. "V teplém počasí je mi lépe, ovšem častěji trpím bolestmi hlavy a migrénami".

S.F. "Miluji teplé počasí. Získávám veškerý přirozený vitamín D, dokud to jde. Ulevuje mi to od příznaků artritidy, i když mě pak bolí hlava. Nesnáším sluneční světlo a jsem z toho velmi smutná. Miluji opalování, pobyt venku, kde cítím vánek, čtení, kreslení a to, že nejsem zavřená ve své malé krabici."

V.H. "Miluji slunce, ale ze slunce mám puchýře, které mi dělají jizvy na rukou a pažích, také se potím a otékají mi kotníky a špatně a bolestivě se mi chodí."

J.S. "Teplé počasí mi pomáhá při únavě, ale horko opravdu nesnáším a nemohu regulovat svou tělesnou teplotu, nemohu spát a nohy! Nemohu je udržet v klidu! Chladné počasí mi dělá hrozně zle".

E.D. "Horko mě opravdu ovlivňuje, ale mám také autoimunitní onemocnění".

S.D. "Teplé počasí mi zhoršuje bolesti, všechny klouby mají tendenci otékat, bolí mě sedět a bolí mě ležet. Mám také tendenci mít na prstech a dlaních malé puchýřky, které mě strašně svědí, a z nějakého důvodu mám sklon se mnohem více potit."

C.M. "V teplém počasí mívám menší bolesti, ale to může být také proto, že jsem obvykle méně aktivní. Chladné počasí každopádně zvyšuje výskyt neuropatické bolesti".

L.I. " Také se v horku roztékám, vždycky jsem byl milovníkem horka, jsem jím stále, ale teď se mi stává, že se neustále přehřívám".

K.I. "Teplo samo o sobě je v pořádku, ale když je horko, tak se tolik nepohybuji, protože se mi zdá, že moje energetická hladina v horku klesá, což způsobuje, že jsem ztuhlý a bolí mě všechno."

A.C. "Zjistil jsem, že pokud dodržuji tempo a beru věci v klidu, jsem v pořádku a to, že jsem v izolaci, znamená, že nemusím nikde být a mohu si dát na čas, takže to není tak špatné.”

Z těchto komentářů se zdá, že většina z nás má s vedrem a přehřátím nějaké problémy. Doufám, že si každý najde v létě pohodlné místo ve stínu s příjemně vychlazeným nápojem.
https://ukfibromyalgia.com/blog/is-it-hot-enough-for-you-1

Článek má pouze informativní charakter, nenahrazuje lékařskou péči. Léčbu vždy konzultujte s lékařem.
Sdílením článků zvyšujete povědomí nejen o FM.