Příběhy pacientů - Dany

02.12.2019 00:19

Fibromyalgii mi diagnostikovali v roce 2012, asi 10 dní po Whiplash traumatu z bouračky. Měla jsem strašné závratě, hrozné bolesti nohou, rukou, zad, hlavy, ztuhlé nohy v kolenou, fibromlhu a další problémy, jimž dominovala hlavně strašná únava. Ale neustálými záněty a potížemi jsem trpěla vždy, nikdy v životě jsem se necítila zdravotně dobře, vždy mně něco bolelo. To, že jsem trpěla fibromyalgií od narození, mi odhalil později až MuDr. Knotek v ambulanci bolesti v Motole.
Největší potíže mám s neustávající únavou, s obrovskými bolestmi a ztuhlostí nohou, bolesti se stěhují, současně bolí několik míst, mám problémy s kognitivními funkcemi (pracuji v kanceláři – jsem pomalá, musím po sobě neustále všechno kontrolovat, dělám strašné chyby). Zakopávám, špatně udržím rovnováhu, často padám. Prostě je to všechno dost nepříjemné, když chce člověk normálně žít jako všichni ostatní.
Ze začátku mě léčili kortikoidy a Rivotrilem, ty dlouhodobě neúčinkovaly, měla jsem i antiepileptika Lyricu a antidepresiva. Vůbec jsem tehdy nemohla pořádně fungovat, řídit, pracovat. Byla jsem ztuhlá ještě víc než normálně, měla jsem hrozné vedlejší účinky, neustále jako opilá, úplně mimo. Paní doktorka neuroložka mi předepisovala všechny možné a nemožné léky na bolest, které jsem ale nesnesla kvůli velkým nežádoucím účinkům.
O víkendech jsem začala brát svůj vyrobený konopný výtažek. Konopí pěstuji a zpracovávám do léčivých forem od roku 2009, nejdříve kvůli dědečkovi, který měl Parkinsona a karcinom prostaty, měla jsem s tím skvělé výsledky. Později jsem tedy začala užívat FS i já a začala jsem vyrábět mimo něj a masti a tinkturu. Zjistila jsem, že ho mohu brát i zároveň s léky, které jsem si nechala, bez nějakých vedlejších příznaků.
V týdnu si beru na noc slabší konopné tobolky a přes víkend a kdykoli se mohu dlouho vyspat si dám výtažek.
Nedávno jsem si nechala předepsat v ambulanci bolesti konopné tobolky, ale byly z konopí s 1 % CBD a 19 % THC, byla to sativa. Doktorka avizovala, že je to kvalitní model a nemám se bát. No vzala jsem si dvakrát půlku jedné tobolky a už nikdy víc. Mělo to spíš jen halucinogenní účinky, ze začátku to fungovalo i na bolest, ale s mým ověřeným výtažkem se to nedalo vůbec srovnat. Vůbec jsem po tom nemohla spát a byla jsem jen těžce „zhulená“.
Já pěstuji konopí s vyrovnaným poměrem THC a CBD, většinou tak 12 %, indicu. Má to sedativní uklidňující účinky, bolest skoro úplně odezní.Poslední odrůdu co mám je CBD Star (12 % THC i CBD) od Ministry of Cannabis, předtím jsem kupovala od Dinafemu Critical Mass CBD a ještě předtím odrůdy Bílá vdova a Bílý Sibiřan. Všechny byly indikovány na bolest se sedativními účinky. Nejvíce se mi osvědčilo zpracovávat do výtažku, pro denní užívání, při kterém musím pracovat, užívám čípky.
Nyní jsem konopím nahradila většinu medikamentů, přidávám si k němu pouze Zaldiar a Prothiaden a spoustu doplňků stravy, C, B. D. E, selen, zinek a další. K tomu každý den užívám MSM, díky kterému nemusím nosit brýle a skoro jsem si vyléčila alergie. Nechci žádné jiné léky ani když se zhorším, vím, že bych nemohla fungovat tak, jak potřebuji.


Tento příběh je součástí článku jenž byl otisknut v listopadu 2019 v Magazínu Konopí. Magazín Konopí se pravidelně věnuje tématu léčby bolesti, poskytuje užitečné informace a pro předplatitele má zajímavé dárky.
Více informací najdete na www.magazin-konopi.cz