Už mě nebaví být nemocná

01.09.2023 15:58

Chronické onemocnění, jako je fibromyalgie, si opravdu vybírá svou daň, zvláště když k němu máte ještě spoustu dalších nemocí jako já. Nemoc kolísá a mění se, ale nikdy nezmizí, alespoň u mě ne. Právě teď musím říct, že je to tak zlé, jako nikdy předtím. Úroveň bolesti mě sráží tak hluboko, že trpí i můj pozitivní pohled na věc. Je mi zle z toho, že jsem nemocná.

Mým jediným únikem je spánek, když usnu, ale teď bolest zkresluje mé sny a ani tam jí teď nemohu uniknout. Probouzím se tak rozbolavělá, že se mi chce křičet, jen abych se pohnula. Když se probudím, jsem stejně unavená, jako když jsem šla spát. Přijde mi, že v těchto dnech se mi nedaří najít úlevu.

Říkají, abyste více cvičili. Netuší, jak je to těžké, když při každém pohybu sebou trhnu bolestí. Když se vám při chůzi na jakoukoli vzdálenost zdá, že se vám páteř zhroutí a rozpadne. Dělám, co můžu, chodím na krátké vzdálenosti, zvedám nohy na židli, ale je to těžké. Kéž by ostatní pochopili, jak je to těžké.

Zhubněte. Snažím se, opravdu se snažím. Bez možnosti být tak aktivní, jak je třeba, je to velmi těžké. Vím, že moje váha, kterou jsem nabrala kvůli nemoci, to ještě zhoršuje. Snižuje mi to i sebevědomí, což mi vůbec nepomáhá. Chtěla bych zhubnout a hodně se o to snažím, ale je to pomalý proces, cítím se tak, jak se cítím.

Vezměte si léky. Beru, přísahám, že je beru, přesně jak mi říkají, ale nepomáhá to dostatečně. Chyběly mi a měla jsem štěstí, že jsem nestrávila den schoulená v klubíčku na podlaze, takže vím, že pomáhají, ale ne dost. Musí existovat něco, co mi pomůže vrátit život.

Deprese? Jasně, bojuju s depresí. Když neexistuje část těla, která by vás neustále nebolela, můžete mít i deprese. Myslím, že ti z nás, kteří s tím fungují, jsou mnohem silnější, než nám lidé připisují.

Nemůžu se ani najíst, aniž by mi to způsobilo nějaké potíže. Když něco sním, pošle mě to na záchod. Neexistuje aspekt života, kterého by se fibromyalgie nebo spousta doprovodných onemocnění nedotýkala. Cokoliv vás napadne, je s tím spojen negativní dopad.

Příznaky se navzájem ovlivňují a každý z nich zhoršuje ostatní. Snažím se zůstat pozitivní. Vím, že to přejde a budu se cítit lépe, ale ani pak mi nebude dobře.  I když mám dobré období, stále mě trápí bolest, deprese, žaludeční problémy atd. Stále ještě přicházejí lepší časy, kdy mohu dělat víc a víc si užívat, ale co mám mezitím dělat?

Začínám být vyčerpaná, fyzicky, psychicky i emocionálně. Ztrácím naději, že mě čekají dobré dny a že se mi uleví. Nesmím si to připustit, musím stále věřit, že naděje existuje, ale právě teď je to těžké.

Musím se držet myšlenky, že i to pomine. Jen doufám, že to přejde rychle...
...
Cat přežila rakovinu prsu a mozkové aneurysma, trpí také fibromyalgií, chronickým únavovým syndromem, metabolickou poruchou, posttraumatickou stresovou poruchou, bipolární depresí, úzkostí, skoliózou, spinální stenózou a několika dalšími stavy.  Než se u ní projevily nemoci, měla svůj život, kariéru a čistý dům. Nyní se zdá, že její život už není její. Je požehnaná, že má svou rodinu, a děkuje Bohu, že ji má. Bere každý den tak, jak přichází, a dělá pro ně i pro sebe to nejlepší, co může.

Cat se nedávno stala obhájkyní užívání konopí. Po mnoha doporučeních ho vyzkoušela a skutečně jí vrátilo část života.

@cat-thurmon

https://themighty.com/topic/fibromyalgia/sick-of-being-sick-fibromyalgia-chronic-illness/


Děkujeme za sdílení. Sdílením článků zvyšujete povědomí nejen o FM.