Souvislost mezi fibromyalgií a hladinou kyslíku

02.02.2022 18:58

Před několika lety mi byla diagnostikována fibromyalgie, zpětně jsem si uvědomila, že ji mám, co si pamatuji, ale do té doby jsem o ní nikdy neslyšela. Loni mi také byla diagnostikována srdeční blokáda druhého stupně neznámého původu. Dostala jsem kardiostimulátor a můj život se najednou nesmírně zlepšil. Většina příznaků, které jsem přičítala fibromyalgii a také depresi, zmizela během několika dní! Samozřejmě jsem měla stále spoustu příznaků: únavu, ztuhlost, problémy se spánkem, ale najednou už neovlivňovaly kvalitu mého života a schopnost dělat to, co jsem chtěla. Nikdo nemohl uvěřit, jakým jiným člověkem jsem najednou byla. Slyšela jsem, že existují studie, zda by léčba v kyslíkové komoře mohla pomoci při fibromyalgii, a zajímalo by mě, jestli to všechno může mít souvislost?

Můj srdeční blok byl objeven až později a náhodou, protože jsem velmi tvrdohlavý člověk a pokračovala jsem silou vůle, až se u mě nakonec objevily vážné příznaky a skončila jsem v nemocnici.
Trvalo několik měsíců, než mi byla stanovena diagnóza, opakovaně mi bylo řečeno, že mi nic není, i když jsem omdlévala několikrát denně. Ale může být spousta lidí, kteří mají fibromyalgii a problémy s vedením srdečního vzruchu a nevědí o tom a nikdy jim to nebylo diagnostikováno. Je mi teprve 49 let a lékaři byli bezradní, nikdy nedokázali říct, co je příčinou, všechno možné vyloučili. Další věc, která mě přiměla znovu přemýšlet o této souvislosti, byla ta, že před pár týdny se mi objevila závada na jednom z vodičů kardiostimulátoru a teď se zase cítím hrozně, jsem vyčerpaná, bolavá a na dně. Kvůli Covidu-19 toho pro mě teď nemohou moc udělat, jeden ze svodů funguje, takže musím jen čekat a uvidíme.

Proto tohle píšu a mám v plánu poslat svůj malý příběh komukoli, koho to zaujme, protože nejsem výzkumník, ale třeba si to někdo někde přečte a zváží možnost souvislosti. Možná na tom nic není, ale chci se alespoň podělit o svůj příběh, kdyby byla sebemenší šance, že by to někomu mohlo pomoci. Budu ráda, když mě někdo bude kontaktovat, pokud se bude chtít zeptat na víc. Děkuji za přečtení.
Autor: Marika Nicoll
https://ukfibromyalgia.com/blog/a-link-between-fibro-and-oxygen-levels?

U fibromyalgiků, zvláště žen jsou přítomny různé srdeční choroby a abnormality srdeční činnosti.
https://fibromyalgik.webnode.cz/novinky/souvisejici-onemocneni/pribuzna-onemocneni/onemocneni-srdce/

Článek má pouze informativní charakter, nenahrazuje lékařskou péči. Léčbu vždy konzultujte s lékařem.
Sdílením článků zvyšujete povědomí nejen o FM.